strona główna                                                                                                                Powrót do Wydarzeń

 

 

„BOŻONARODZENIOWE
TRADYCJE I ZWYCZAJE”

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO W SOSW W BOCHNI
ul. STASIAKA 1 A

 

          Podczas realizacji projektu uczniowie twórczo współpracowali ze sobą. Korzystali z różnych źródeł informacji. Aktywnie uczestniczyli w cyklu lekcji poświęconych tradycjom Świąt Bożego Narodzenia.

Wszyscy uczestnicy projektu odwiedzili Archiwum Państwowe Oddział w Bochni, gdzie brali aktywny udział w spotkaniu na temat „Historii tradycji bożonarodzeniowych” oraz obejrzeli wystawę przedstawiającą historię świąt i św. Mikołaja.

         Ze szczególnym zaangażowaniem uczniowie przystąpili do wykonania ozdób świątecznych, które wykorzystano do scenografii uroczystości wigilijnej oraz przystrojenia sal lekcyjnych i choinki. Uczniowie wspólnie z opiekunami wykonali także piękny Śpiewnik Kolęd.

         Podczas spotkań poświęconych na realizację projektu uczniowie wymieniali się między sobą informacjami, spostrzeżeniami na temat zwyczajów i tradycji obchodzonych w ich domach dawniej oraz tych, które zachowały się do dzisiaj.

         Emocje i wzruszenia można było oglądać na twarzach rodziców, kiedy ich dzieci występowały w inscenizacji - „Bożonarodzeniowe tradycje i obyczaje”, a później podczas dzielenia się opłatkiem i składania sobie życzeń. Podniosłą atmosferę wzbogaciło wspólne śpiewanie kolęd.

         Zorganizowaliśmy Szkolny Konkurs –„W kręgu tradycji”, na którym młodzież prezentowała swoją wiedzę związaną ze świętami Bożego Narodzenia. W wyniku, rywalizacji wyłoniono zwycięzców.

          Uczniowie uczestniczyli w wycieczce do Krakowa, gdzie obejrzeli Wystawę Szopek Krakowskich w Muzeum Historycznym. Z dużym zaciekawieniem zwracali uwagę na kunszt pracy, materiały, techniki zastosowane przez wykonawców dzieł. Zachwycali się „magicznymi” bohaterami jasełek oraz postaciami z krakowskich legend, rozpoznawali w szopkach najsłynniejsze budowle miasta.

         Na zakończenie projektu dokonano oceny pracy uczniów według ustalonych kryteriów. Ocena ta będzie uwzględniona przy ocenie zachowania.

Pełna dokumentacja znajduje się w teczce projektu edukacyjnego.

E. Jastrzębska
B. Łącka-Fijołek

Bochnia, dn. 09.02.2012 r.