Gimnazjalisto – poznaj z nami świat…
„Poznawanie świata przez
doświadczanie zjawisk w nim zachodzących” to jedna z form wsparcia
projektu o nazwie Wyzwalanie aktywności twórczej
niepełnosprawnych uczniów – szansą na udany start w dorosłe życie,
realizowanego
w naszej szkole od września 2009 roku. Głównym celem projektu jest
wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno
– Wychowawczego
w Bochni, wsparcie pedagogiczno – psychologiczne służące
zmniejszaniu dysproporcji w stosunku do pełnosprawnych uczniów.
W formie „Poznawanie świata przez
doświadczanie zjawisk w nim zachodzących” bierze udział
8 uczniów klas gimnazjalnych – głównie są to uczniowie klasy I
gimnazjum (6 osób). Doświadczalno – teoretyczny charakter zajęć ma
na celu przybliżyć pierwszoklasistom trudne i skomplikowane
zagadnienia
z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych (fizyki,
chemii, matematyki, techniki i biologii) i w przyszłości
zaprocentować dobrymi wynikami na egzaminie gimnazjalnym.
W ramach zajęć:
-
przeprowadzono szereg doświadczeń
z zakresu fizyki, chemii, techniki i biologii,
-
wykonano kilka plansz i plakatów
tematycznych,
-
zakupiono nowe pomoce dydaktyczne
(maszynę elektrostatyczną, woltomierz, amperomierz, zasilacz,
zestaw do optyki, portrety wielkich fizyków i astronomów),
-
19 listopada 2009 odbyła się wycieczka do Muzeum
Inżynierii Miejskiej w Krakowie, gdzie uczniowie brali aktywny
udział w lekcji muzealnej „Budujemy poduszkowiec”, zwiedzali
wystawy: „Z dziejów polskiej motoryzacji”,
„Krakowskie drukarstwo XV - XX wiek”,
„Rajd tatrzański 70 lat tradycji”,
„Tramwaje na Wawrzyńca”
oraz interaktywną wystawę „Wokół koła”;
-
w czerwcu planowany jest wyjazd
do Ogrodu Doświadczeń w Krakowie.
Uwieńczeniem naszej rocznej pracy
jest wydanie publikacji, w której przedstawiono szereg tematów
i
doświadczeń wykonywanych podczas zajęć.
A.
Staśto - Tabor
galerie
(czytaj
publikację -
"Poznawanie świata przez doświadczanie zjawisk
w nim zachodzących")
|