rok szk. 2018/2019

TAM GDZIE SZUMI MORZE...

14.07.2021

Kończąc wakacje i zaczynając obecny rok szkolny 2018/2019, 12 uczniów z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bochni przystąpiło do realizacji projektu „Pokażę ci świat”. (więcej) 1Świat jest książką i ci,
którzy nie podróżują,
czytają tylko jedną stronę.
św. Augustyn

TAM GDZIE SZUMI MORZE...
Jastrzębia Góra – Rozewie

03 - 12.09.2018 r.

Kończąc wakacje minionego roku szkolnego a zaczynając obecny 2018/2019 rok szkolny, 12 uczniów z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bochni przystąpiła do realizacji projektu „Pokażę ci świat”. Głównym założeniem wspomnianego projektu było przybliżenie wychowankom ośrodka kultury, sztuki, geografii oraz fauny i flory regionu kaszubskiego. Zmęczeni, ale szczęśliwi po długiej drodze przez cały nasz kraj w godzinach porannych zameldowaliśmy się w Jastrzębiej Górze – Rozewiu. Ośrodek, w którym zostaliśmy rozlokowani był usytuowany na wysokim klifie, z którego zza drzew uśmiechało się i przyzywało nas piękne morze. Nie pozwoliliśmy na nas długo czekać... Po krótkim wypoczynku oraz zakwaterowaniu, brodziliśmy w nim po kolana i sprawdzaliśmy czy rzeczywiście jest prawdą, że jest słone. To był dopiero początek, a wdrażany projekt miał wiele do zaoferowania i czekały na nas z kolejne atrakcje.

W kolejnych dniach uczestniczyliśmy w dość nietypowych dla nas lekcjach przyrody na terenie w Ocean Parku we Władysławowie oraz Oceanarium Gdyńskim. Oglądaliśmy i poznawaliśmy w Fokarium Helskim foki szare, dowiadując się wielu ciekawych rzeczy o życiu tych zwierząt oraz o zagrożeniach, które na nie czyhają. W ramach zajęć z historii poznaliśmy umocnienia i bunkry na Półwyspie Helskim i w Helu, a w Gdyni zwiedziliśmy Dar Pomorza i ORP „Błyskawicę”. Wspaniałą dla nas zabawą był pobyt w Aquaparku w Redzie, gdzie bawiliśmy się w wodzie i z wodą. Zjeżdżaliśmy na zjeżdżalniach i pływaliśmy szlakiem przyrodniczym, którego koniec zwieńczony był tunelem, nad którym pływały rekiny. Wspaniale bawiliśmy się również na dyskotekach oraz na ogniskach. Najśmieszniejszą imprezą był chrzest morski, który uświetnił sam Neptun o dziwo przypominający troszkę Pana Marcina.

Pogoda w trakcie realizowanego projektu była wspaniała, pozwoliło nam to na zażywaniu ostatnich w tym roku kąpieli słonecznych i morskich. Pływaliśmy i szukaliśmy bursztynów w Bałtyku u wybrzeży Władysławowa, Helu, Jastrzębiej Góry, Rozewia.

W trakcie jednej z naszych eskapad mieliśmy szczęście uczestniczyć, jako widzowie w inscenizacji historycznej z wydarzeń II Wojny Światowej na wydmach i plaży w Władysławowie. Były tu wozy opancerzone, żołnierze, niszczyciele czołgów i pełno huku dymu, a nad naszymi głowami latał samolot. Pani Jola aż zatykała uszy.

Na zakończenie pobytu Pan Mirek zawiózł nas szkolnym, czerwonym busem do Torunia gdzie braliśmy udział po zapadnięciu zmroku w spektaklu „Światło dźwięk” na Zamku krzyżackim w Malborku .

Pełni wrażeń i tęsknoty za morzem oraz terenem kaszub wróciliśmy do domu.

J. K
M.Ś

Kończąc wakacje i zaczynając obecny rok szkolny 2018/2019, 12 uczniów z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bochni przystąpiło do realizacji projektu „Pokażę ci świat”. (więcej) 2
galeria

Galeria zdjęć

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.