Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka to prawnie zagwarantowana bezpłatna terapia specjalistyczna, od momentu wykrycia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole. Tempo pracy i metody dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Warunkiem przyjęcia jest posiadanie opinii o potrzebie wspomagania rozwoju. Wydaje ją Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna.
Zajęcia realizowane są przez zespół specjalistów, mających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym (m.in. wady narządu ruchu, opóźniony rozwój intelektualny, autyzm, wady wymowy, choroby przewlekłe i genetyczne zaburzające rozwój). Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka prowadzą nauczyciele zgodnie ze swoimi kwalifikacjami: psycholog, oligofrenopedagog, neurologopeda, terapeuta SI, fizjoterapeuta, terapeuta NDT-Bobath. Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju, każde dziecko ma 4 - 8 godzin zajęć w miesiącu w zależności od potrzeb i możliwości psychofizycznych. Podstawą do ubiegania się o przyjęcie dziecka na zajęcia jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, która jest wydawana przez właściwą dla miejsca zamieszkania Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną. Przykładowe metody pracy z dzieckiem objętym wczesnym wspomaganiem rozwoju:
|
„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.
Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.