rok szk. 2014/2015

16.07.2021

uczniowie z gimnazjum i szkoły zawodowej wraz z opiekunami spędzili pięć wspaniałych dni w Saarlouis (Niemcy). Wyprawie towarzyszył zastępca starosty pan Tomasz Całka i pani tłumacz Alina Mirek. (czytaj więcej) 1

Wymiana uczniów z kulinarną nutą!

Uczniowie z gimnazjum i szkoły zawodowej wraz z opiekunami spędzili pięć wspaniałych dni w Saarlouis (Niemcy). Naszej wyprawie towarzyszył zastępca starosty pan Tomasz Całka i pani tłumacz Alina Mirek.

Dnia 22.09.2014 r. (poniedziałek) z lotniska w Katowicach wylecieliśmy z Polski! Wylądowaliśmy we Frankfurcie (Niemcy). Następnie z lotniska jechaliśmy autokarem 2 godz. do miejsca zameldowania w Saarlouis. Zakwaterowano nas w ośrodku dla wioślarzy, który w całości oddano nam do dyspozycji. Po krótkiej naradzie - kto i z kim chce być w pokoju - rozlokowaliśmy się na dobre. O godz.19 odbyła się uroczysta kolacja, na którą przybyli zaproszeni goście: starosta Saarlouis, jego współpracownicy oraz nauczyciele szkół, w których gościliśmy. Po kolacji niemieccy przyjaciele rozdali polskim uczniom fartuchy do gotowania! Powitali nas bardzo gorąco!

Następnego dnia zostaliśmy zawiezieni do szkoły „ Waldschule” w  Saarwellingen, z której to uczniowie byli u nas na festiwalu. Tam właśnie byli dyrektor i pracownicy z fabryki czekolady Ludwig – Schokolade. Pokazywali nam jak się robi czekoladę i pralinki. Uczniowie z naszej szkoły ubrali fartuchy i próbowali swoich sił w robieniu łakoci razem z niemieckimi kolegami i koleżankami Następnie zjedliśmy smaczny obiad i wróciliśmy na salę, gdzie dostaliśmy smakołyki od dyrektora fabryki. Było bardzo fajnie! Po południu chętne osoby pływały kajakiem po rzece Saarze! To było niezapomniane przeżycie.

W środę poszliśmy na piechotę do szkoły „Anne – Frank Schule”, gdzie odbyły się warsztaty gotowania ze znanym niemieckim szefem kuchni Malte Mehler! Podzieliliśmy się na trzy grupy. Pierwsza, to osoby, które gotowały, druga, dekorowała stoły, a trzecia zajmowała się dokumentowaniem wszystkich poczynań, bowiem z naszego pobytu powstała książeczka pt. „Gotowanie łączy”. Następnie zasiedliśmy do stołu, a kelnerzy podawali nam pyszny obiad! Potem mieliśmy czas wolny i odpoczywaliśmy w pokojach.

Po południu zwiedzaliśmy miasto, starostwo, kościół, ratusz. Po zwiedzaniu poszliśmy na zakupy, były udane.

W czwartek wyruszyliśmy na całodniową wycieczkę do Trewiru (najstarsze miasto w Niemczech mające 2030 lat), gdzie zwiedziliśmy bramę miejską Porta Nigra (zarna Brama), najstarsza rzymska budowla w Niemczech. Brama została zbudowana z piaskowca, który z czasem przebarwił się na czarno, stąd wzięła się nazwa bramy. Zobaczyliśmy też katedrę św. Piotra, w której przechowywana jest św. Szata Pana Jezusa oraz Cesarskie Termy. Wieczorem zostaliśmy zaproszeni na grilla do szkoły „Anne – Frank Schule”. Tam odbyło się oficjalne pożegnanie z naszymi niemieckimi kolegami i koleżankami, a także osobami, które towarzyszyły nam przez te kilka dni. Dostaliśmy na pamiątkę książki kucharskie i podkoszulki. Wieczorem odbyło się wielkie pakowanie do odlotu. W piątek rano po śniadaniu wyjechaliśmy na lotnisko.

Uczniowie są bardzo zadowoleni,  że mogli pojechać na tego typu wycieczkę i chętnie skorzystają następnym razem. Region Saarland jest bardzo uroczy, urzeka przyrodą, zabytkami, a przede wszystkim wspaniałym jedzeniem. Trzeba przyznać żywiono nas wybornie.

Dziękujemy naszym opiekunom, pani tłumacz i panu zastępcy starosty.

Patrycja Kuchno kl. III ZSZ

Galeria zdjęć

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.