rok szk. 2015/2016

16.07.2021

Nowy Wiśnicz, to cudne miasto, zaskakujące pięknymi zabytkami, położone w niewielkiej odległości od Bochni, na malowniczym terenie wiśnicko-lipnickiego parku krajobrazowego. Agusia Malina i Karolek Samolej z niecierpliwością wyczekiwali wtorku... (czytaj w 1
NA WIŚNICKIEJ ZIEMI

Agusia Malina i Karolek Samolej z niecierpliwością wyczekiwali wtorku (12.04.2016r.) i od tygodnia, razem ze swoimi rodzicami sprawdzali warunki pogodowe na ten dzień. Modlitwy zostały wysłuchane i pogoda nam się udała!

Spacerując po dziedzińcu przekonaliśmy się, że zamek Kmitów i Lubomirskich jest naprawdę okazałą i piękną budowlą, kryjącą wiele tajemnic i ciekawych legend. Mama Agnieszki - pani Ela, z niedowierzaniem kręciła głową słuchając legendy o osiołku i królowej Bonie.

Również na wzniesieniu, naprzeciw zamku, znajduje się klasztor Karmelitów Bosych - obecnie więzienie.

Pomiędzy zamkiem i klasztorem, przycupnęła przy drodze "Koryznówka" - niewielki drewniany domek, otoczony zielenią i zwierzętami - Muzeum Pamiątek po Janie Matejce. W centrum miasta obok okazałego Ratusza, stoi pomnik Jana Matejki i hetmana Stanisława Lubomirskiego. Tam Agusia ze swoją mamą i panią Krysią oraz Karolek z panią Agnieszką zrobili sobie pamiątkowe zdjęcia. Zwiedziliśmy również wspaniałą, zabytkową bazylikę p.w. Wniebowzięcia N.M.P, gdzie krótką modlitwą podziękowaliśmy Bogu za udaną wycieczkę. Oczekując na pana kierowcę, podziwialiśmy ścieżkę edukacyjną o dziedzictwie Jana Pawła II, przy budynku Szkoły Podstawowej w Nowym Wiśniczu. "Via Sancta - Droga Święta" powstała jako pamiątka dnia beatyfikacji Naszego Papieża 1 maja 2011 roku.

Na zakończenie, obiecując sobie jeszcze nie jeden wspólny wyjazd, nasza wesoła grupa, zawitała do przytulnej i luksusowej restauracji "Panorama". Tam w cieple i blasku kominka piliśmy herbatkę i kawkę oraz delektowaliśmy się pyszna szarlotką. Mile spędzony czas na długo pozostanie w naszej pamięci.

Agnieszka Kotowicz-Mucha

Krystyna Wnęk

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.