W związku z realizacją Rządowego Programu Aktywna Tablica 22 marca 2022 r. powstała „Międzyszkolna sieć współpracy nauczycieli” dla szkoły podstawowej oraz dla szkoły branżowej
Szkoły uczestniczące w sieci dla szkoły podstawowej:
- Szkoła Podstawowa im. 100-lecia Ruchu Ludowego w Wierzchosławicach
- Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 165 im. Bł. M. Angeli Truszkowskiej w Krakowie.
- Szkoła Podstawowa Specjalna nr 9 w Siemianowicach Śląskich
- Szkoła Podstawowa w Ostrowie
- Szkoła Podstawowa im. Obrońców Góry Chełmskiej w Leśnicy
- Szkoła Podstawowa w Śmiechowicach
- Szkoła Podstawowa w Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im. ks. J. Twardowskiego w Bochni
- Szkoła Podstawowa Specjalna w Zespole Szkół Specjalnych w Brodnicy
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kazimierza Brodzińskiego w Bochni.
Szkoły uczestniczące w sieci dla szkoły branżowej:
- Zespól Szkół nr 1 im. St. Staszica w Bochni
- Zespół Szkół nr 2 im. St. Konarskiego w Bochni
- Zespół Szkół nr 3 im. ks. J. Tischnera w Bochni
- I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Kazimierza Wielkiego w Bochni
- II Liceum Ogólnokształcące im. Orła Białego w Bochni
- Szkoła Branżowa I st. w Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im. ks. J. Twardowskiego w Bochni
Celem „Międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli” jest:
- wymiana informacji i dzielenie się dobrymi praktykami w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej na zajęciach lekcyjnych, w celu podniesienia jakości pracy szkoły- (analiza „dobrych praktyk” stosowana przez uczestników),
- tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół uczestniczących w sieci,
- rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych,
- zwiększenia efektywności procesu nauczania we wszystkich placówkach.
Planowane działania
- uczestniczeniu przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu
uczestniczeniu przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
- wyznaczeniu szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole lub SOSW oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
- wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;
- przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1-4, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły zadań wynikających z udziału w Programie;
- wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu, o których mowa w § 20.