Wycieczka uczniów z klasy VI SPL i VIII PLA do Rezerwatu „Skamieniałe Miasto”

31.05.2022
grupa młodzieży pozuje na tle skał
„Ratusz”,„Orzeł”, „Pianino”, „Pieczarki”, „Żółw”, „Piekiełko”, „Borsuk”, „Baranki”, „Piramidy” to tylko niektóre formy skalne, które napotkaliśmy podczas wyprawy do Rezerwatu „Skamieniałe Miasto” w dniu 31 maja.
Uczniowie aktywnie spędzili ten dzień na łonie natury, wśród olbrzymich skał powstałych wiele milionów lat temu z osadu dna morskiego. Lokalne podania, fakt ich pochodzenia, przedstawiają w bardziej tajemniczy sposób.

Najbardziej zafascynowała nas m. in. opowieść o „Czarownicy”. Ta wychodnia o charakterystycznym profilu, według legendy, jest kobietą ukaraną za złorzeczenie księdzu jadącemu z komunią świętą do umierającego.

Dodatkową atrakcją wycieczki był „Wąwóz Czarownic”. Po przekroczeniu jego bramy, znaleźliśmy się w bajkowym miejscu. Stromym zboczem, wśród bujnej zieleni i malowniczych skał wędrowaliśmy w dół, aż do pięknego wodospadu.

Na koniec wycieczki odwiedziliśmy Park Zdrojowy, który jest szczególnym miejscem. Ścieżki spacerowe, plac zabaw, siłownia dla małych i dużych, zespół balneologii i relaksu przyrodniczego, a nawet atrakcje wodne zrobiły na nas niemałe wrażenie.

Pomimo zmęczenia, nie mieliśmy ochoty wracać do szkoły, tym bardziej, że piękna, słoneczna pogoda zachęcała do korzystania z uroków obiektu. Postanowiliśmy, że wrócimy do Ciężkowic, aby jeszcze raz zobaczyć rezerwat oraz park z ogrodami wodnymi.
/B. Ł - F/

Galeria
tablica informacyjna o Skamieniałym Mieście

Logotypy funduszy UE

„Cyfrowy Powiat Bocheński” - E-administracja w Powiecie Bocheńskim.

Używamy plików cookies w celu optymalnej obsługi Państwa wizyty na naszej stronie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.