Gimnazjalisto – poznaj z nami świat…
„Poznawanie świata przez doświadczanie zjawisk w nim zachodzących” to jedna z form wsparcia projektu o nazwie Wyzwalanie aktywności twórczej niepełnosprawnych uczniów – szansą na udany start w dorosłe życie, realizowanego w naszej szkole od września 2009 roku. Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Bochni, wsparcie pedagogiczno – psychologiczne służące zmniejszaniu dysproporcji w stosunku do pełnosprawnych uczniów.
W formie „Poznawanie świata przez doświadczanie zjawisk w nim zachodzących” bierze udział 8 uczniów klas gimnazjalnych – głównie są to uczniowie klasy I gimnazjum (6 osób). Doświadczalno – teoretyczny charakter zajęć ma na celu przybliżyć pierwszoklasistom trudne i skomplikowane zagadnienia z zakresu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych (fizyki, chemii, matematyki, techniki i biologii) i w przyszłości zaprocentować dobrymi wynikami na egzaminie gimnazjalnym.
W ramach zajęć:
-
przeprowadzono szereg doświadczeń z zakresu fizyki, chemii, techniki i biologii,
-
wykonano kilka plansz i plakatów tematycznych,
-
zakupiono nowe pomoce dydaktyczne (maszynę elektrostatyczną, woltomierz, amperomierz, zasilacz, zestaw do optyki, portrety wielkich fizyków i astronomów),
-
19 listopada 2009 odbyła się wycieczka do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, gdzie uczniowie brali aktywny udział w lekcji muzealnej „Budujemy poduszkowiec”, zwiedzali wystawy: „Z dziejów polskiej motoryzacji”, „Krakowskie drukarstwo XV - XX wiek”, „Rajd tatrzański 70 lat tradycji”, „Tramwaje na Wawrzyńca” oraz interaktywną wystawę „Wokół koła”;
-
w czerwcu planowany jest wyjazd do Ogrodu Doświadczeń w Krakowie.
Uwieńczeniem naszej rocznej pracy jest wydanie publikacji, w której przedstawiono szereg tematów i doświadczeń wykonywanych podczas zajęć.
A. Staśto - Tabor
galerie
(czytaj publikację - "Poznawanie świata przez doświadczanie zjawisk w nim zachodzących")
|